Skicka din faktura till inkasso

  • Skicka vidare fakturan med anpassade lösningar och upplägg
  • Årsavgift från 995 kr/år
  • Grundavgift från 150 kr/ärende

Skicka underlag till oss Vi tar över indrivningen

INTRESSEANMÄLAN Inget bindande - Svar inom 24 timmar.
Partners & tillsyn

Omdömen & referenser

Vi är tillräckligt stora för att klara av alla olika sorters uppdrag och tillräckligt små för att vara lyhörda och anpassa oss efter våra kunders önskemål.

+46 857 930 500 info@euro.se
Max Karlsson
Max Karlsson, Advokat
Det bästa med Eurocredit är deras rimliga priser och snabba service.
Karin Malmgren, Fotograf
Kontakten är fin med Eurocredit och vi har hittat en lösning som passar min byrå som nu växer. Rekommenderas varmt!
Peter Boson, Hantverkare
Prisvärda och pålitlig partner vi rekommenderar starkt. Vi har bra kontakt och får snabbt rådgivning.
2000+ Vi hjälper över 2000 företag idag
1988 Erfaret bolag sedan 1988

Priser & alternativ

Liten

1-10 ärenden/år: 190kr

Vanligaste

Mellan

1-50 ärenden/år: 890kr

Stor

1-100 ärenden/år 1690kr

Vi hjälper er med era inkassoärenden i Sverige och Norge

När kunden inte betalar finns Eurocredit. Lyhörda och lyssnar på våra kunder för anpassade lösningar.

Skicka till inkasso: Enstaka eller samtliga ärenden

Vi kan både hjälpa dig med enstaka uppdrag när det verkligen kör ihop sig, men vi kan också erbjuda full fakturaservice. Med effektiva rutiner blir priserna också låga och ni kan fokusera på kärnverksamheten.

Våra uppgifter på fakturan

När vi driver in fakturan som ska betalas är det våra kontaktuppgifter och logotyp som syns på fakturan. Du kan således behålla den goda relationen och hänvisa för vidare diskussion med oss på Eurocredit.

Släpp inte fakturan för tidigt

Inte sällan släpper företag fakturan som ska betalas för tidigt och missar således inkomster för redan utfört arbete. Förutsatt att ni gjort arbetet som utlovat är det också er rätt att få betalt. Vi kommer in som tredje part och bedömer situationen, ska ni ha betalt hjälper vi er med det.

Ta hjälp & öka chanserna att få betalt

Vanligtvis ökar chanserna till betalning när en faktura skickas till inkasso, åtminstone när det handlar om twister eller en ovilja till att betala. Om kunden ändå inte betalar trots att du har skickat ett inkassokrav, riskerar du som företag att få stå för dessa avgifter. Vi är ett alternativ som kan skicka inkassokrav till din kund och därmed ge dig en ännu snabbare betalning och tar även över kreditrisken.

När kunden inte betalar

I affärer uppstår det inte sällan att man inte kommer helt överens. När kredittiden passerat och kunden inte betalat har du som säljare rätt att ta ut en påminnelseavgift och lägga på dröjsmålsränta. Detta gör man enklast genom att skicka en betalningspåminnelse där den tidigare fakturan fått ett påslag med påminnelseavgiften.
Vi på Eurocredit AB hjälper er bedöma situationen. När ni har gjort jobbet som utlovat bedriver vi också in betalningen genom att skicka till inkasso. Vi är tillräckligt små för att vara lyhörda och hittar anpassade lösningar, samtidigt som vi är tillräckligt stora för att ta på oss alla typer av uppdrag. Företagande ska inte bestå av att påminna om skulder och agera bank för sina kunder som är skyldiga att betala sina fakturor. Efter utfört arbete ska jobbet betalas enligt överenskommet. Vi kan hjälpa er med enstaka inkassoärenden och mer återkommande. Eurocredit AB har bedrivit inkassoärenden sedan 1988.

Kronofogden och inkasso

Kronofogden skickar inte själva ut inkassokrav, även om det är en vanlig uppfattning. Kronofogden gör den slutliga indrivningen om personen i fråga slutligen inte kan betala. Det är också då man får en “prick i registret” som syns på kreditupplysningar. Ett inkassokrav från ett inkassoföretag syns inte i din kreditupplysning. Processen ser i korta drag ut såhär:

  1. Efter slutfört uppdrag skickar ni fakturan till kunden.
  2. Får ni inte betalt efter förfallodatum och efter att ni har skickat en påminnelse, ska fakturan skickas till ett godkänt inkassobolag, såsom vi på Eurocredit AB.
  3. Betalar de inte heller inkassobolaget går fakturan till Kronofogden som utfärdar ett sk betalningsföreläggande.
    .

Läs mer på Kronofogden om inkassokrav. Kontakta Eurocredit när det är dags att skicka faktura till inkasso.

Jag vill bli kontaktad

Kontakta oss på Eurocredit via telefon +46 857 930 500 eller mail, du väljer vad som passar dig bäst.
Eurocredit har öppet mån-fre 10:00-12:30.






    Vanliga frågor om att skicka inkassokrav

    Vad krävs för att skicka till inkasso?

    Det som krävs för att skicka ett inkassokrav är att fakturan är förfallen och obetald samt att kunden inte har bestridit betalningsansvar.

    Kan man som privatperson skicka till inkasso?

    Både du med företag och som privatperson kan skicka inkassokrav. Det är viktigt att samma juridiska person som skickade originalfakturan eller underlaget för inkassokravet även står bakom inkassokravet.

    Hur gör man för att skicka till inkasso?

    Du kan lämna en obetald fordran direkt till indrivning utan att skicka en enda påminnelse.

    Vad kostar det att skicka till inkasso?

    Om ett inkassokrav är utformat enligt inkassolagens regler och har skickats eller lämnats över till dig, har borgenären rätt att ta betalt för högst 180 kr.

    Vad händer om man får en betalningsanmärkning?

    En betalningsanmärkning är en skuld som fastställts av Kronofogden inte betalats i tid och när kreditupplysningsbolaget registrerat skulden i sina system som en anmärkning. Betalningsanmärkningen finns kvar i fem år när det gäller företag. Om skulden betalas innan den fastställs hos Kronofogden så tas den bort efter två år.

    Vad innebär god inkassosed?

    Seriösa inkassobolag ska bedrivas enligt god inkassosed. Det innebär att företaget ska ta reda på och fastställa den betalningsskyldiges identitet och se till att personen som är skyldig att betala inte utsätts för onödiga kostnader eller trakasserier.