Prisvärd inkasso i Norge

  • Svenskt inkassobolag med täckning i Norge
  • Vi tar hand om dialogen med kund
  • Komplett inkassoavtal från 995 kr per år

Skicka oss förfallen faktura Vi tar över indrivningen

INTRESSEANMÄLAN Inget bindande - Svar inom 24 timmar.
Partners & tillsyn

Våra referenser

Vi är tillräckligt stora för att klara av alla olika sorters uppdrag och tillräckligt små för att vara lyhörda och anpassa oss efter våra kunders önskemål.

+46 857 930 500 info@euro.se
Max Karlsson
Max Karlsson, Advokat
Det smidigaste med Eurocredit är att vi bara behöver en partner - för hela Norden.
Nils Fridlund, Konferens
Vi får gäster från fler länder än Sverige - exempelvis Norge. Eurocredit kan hjälpa oss oavsett var företagen är placerade.
Karin Malmgren, Fotograf
Vi har en gammal relation med Eurocredit vi trivs med. De hjälper oss och priserna är mycket rimliga.
2000+ Vi hjälper över 2000 företag idag
1988 Erfaret bolag sedan 1988

Prova ett ärende

Kom i gång direkt

Anlita oss för en trygg och säker hantering av dina förfallna fordringar

Vanligaste

Löpande ärenden

Från 150 kr per ärende

När en faktura förfallit tar vi upp processen. Mejla över fakturan och vi löser resten.

Anpassat erbjudande

Gratis offert

För större samarbeten skräddarsyr vi ett anpassat erbjudande.

Eurocredit inkasso i Norge

Inkassohantering skräddarsytt för ert företag i Norge.

Täckning i Sverige och Norge

Eurocredit har erfarenhet sedan 1988 och är ett av få företag med täckning i Sverige och Norge. Våra rutiner är väl utformade och ser till att ni får betalt i tid. Vi ser också till att ni behåller en god kundrelation.

Priseffektiva

Vi är ett priseffektivt företag och kan därför också erbjuda bra priser för våra tjänster i Norge med erfaren inkasso. Varenda krona räknas och vi vill underlätta er dagliga verksamhet till en låg kostnad.

Vi anpassar oss

Eurocredit är ett relativt sett litet företag men med stora samarbetspartners. Vi kan anpassa oss efter unika förfrågningar men har samtidigt kraft att genomföra dem. Vi gillar långvariga relationer där alla parter växer - välkommen till Eurocredit!

Inkasso i Norge - vi hjälper dig att få betalt!

Det har kanske hänt att du som företag råkat ut för en norsk kund som inte betalar. Det kan bero på mycket, men till stor del kan det bero på vanorna för handel och lagstiftning i Norge. Det skiljer sig nämligen en hel del från det vi är vana vid. Därför kan det vara komplicerat med inkassohantering i Norge.
Eurocredit Norge AS kan erbjuda dig en rad olika tjänster som är mycket kostnadseffektiva och enkla. Vi kan hjälpa er med hela reskontraprocessen från faktura, påminnelse, inkasso och eventuellt rättsliga åtgärder. Genom den befintliga IT-infrastrukturen så hanteras alla ärenden på ett effektivt sätt vilket gör att du håller kostnaderna låga och du får en enhetlig bild på tex rapportering och avstämning. Vi har hjälpt svenska bolag med etableringar i Norge i många år och kan den lokala marknaden. Några av de branscher/områden som Eurocredit Norge AS har lång och bred erfarenhet inom är heminredning, postorder, konsumentprodukter, parkering och verkstad. Tveka inte att kontakta oss för mer information. Se mer om våra inkassotjänster eller kontakta oss för ett prisvärt erbjudande.

Så fungerar inkasso i Norge

Om du har en en norsk kund som inte betalar fakturan, så kan vi på Eurocredit hjälpa dig. Norges lagstiftning kan skilja sig från den svenska, vilket betyder att den norska inkassohanteringen ofta är komplicerad.

På Eurocredit hjälper vi dig och ser till att din kund betalar. När du tar hjälp av oss vid inkassohantering i Norge, gör vi vad som krävs för att du ska få betalt.

Andra regler för Inkasso i Norge

I Norge delas inkassoprocessen in i två steg, där det första är inkasso utan domstolsverkan och det andra är inkassoåtgärder i domstol. De flesta krav blir lösta utan rättsliga åtgärder i domstol.

Ett europeiskt betalningsföreläggande kan under vissa förutsättningar utfärdas, exempelvis fordringen inte har bestridits och avtalets samtliga parter har sina säten i länder som är med i EU.

Vill du veta mer om hur det fungerar med inkasso i Norge och behöver vår hjälp? Då är du varmt välkommen att kontakta våra specialister på norska regler om inkasso. Vi hjälper dig.

Jag vill bli kontaktad

Kontakta oss på Eurocredit via telefon +46 857 930 500 eller mail, du väljer vad som passar dig bäst.
Eurocredit har öppet mån-fre 10:00-12:30.






Vanliga frågor om inkasso i Norge

Vad är ett inkassobolag?

När en faktura inte betalas i tid av en kund, kan företaget lämna över ärendet till ett inkassobolag. Det blir då inkassobolaget skulden ska betalas till. Blir fakturan ändå inte betald kan kan inkassobolaget i nästa steg lämna över skulden till Kronofogden. EuroCredit är ett svenskt inkassobolag med täckning i Norge.

Hur ser inkassoprocessen ut i Norge?

Inkassoprocessen i Norge brukar delas in i två steg. Vi arbetar ständigt med att driva in din fordran utan att vidta rättsliga åtgärder. Skulle det vara så att din kund fortfarande inte betalar kommer vi att vidta de rättsliga åtgärder som behövs, vilket ofta blir i domstol. Vi hjälper dig längs hela vägen. De flesta inkassokrav i Norge löses i det första steget utan rättsliga åtgärder.

Blir det en betalningsanmärkning om ärendet går till inkasso i Norge?
Vid ett inkassokrav i Norge innebär det inte att du har fått eller kommer att få en betalningsanmärkning. Det är först om ärendet går vidare till Kronofogden, och ifall du inte betalar eller om du protesterar mot kravet som du kan få en betalningsanmärkning.

Vad händer om en skuld går till inkasso i Norge?

När skulden gått till inkasso i Norge ges det inte direkt någon betalningsanmärkning. Om kravet är korrekt men du som kund i norge inte kan betala bör du kontakta den som skickat inkassokravet för att höra om en eventuell betalningsplan.

Förenkla processen och ta hjälp av oss på EuroCredit. Här kan du lämna över ditt krav och vi ser till att du får din faktura betald. Tack vare en lång erfarenhet och bred kompetens är vi specialister inom området och kan därmed hjälpa dig med inkassohantering i Norge.

Att göra när din norska kund inte betalar

Det första steget är att alltid kontakta din kund och fråga varför kunden inte har genomfört betalningen av din faktura. Därefter behöver du omgående skicka en påminnelse om betalningen. I påminnelsen behöver du ange vad din fordran har sin grund i samt när fakturan senast ska vara betald.

På EuroCredit är vi specialister inom området inkassohantering, och framförallt i Norge där vi har en omfattande kunskap och erfarenhet om landets lagstiftning och kultur. Vi har länge arbetat med norska marknaden och har på så sätt en stor förståelse och kunskap för hur landet fungerar. Med den erfarenheten blir det en enklare process för oss att få din norska kund att betala din faktura.

Vi har internationella advokater som arbetar och inriktar sig på just inkassohantering. Med den expertisen får vi en bättre möjlighet att påverka din norska kund till betalning, jämfört med vad ett inkassobolag skulle haft. Vi är också ett tid- och prisvänligt alternativ. Med oss får du hjälp i samtliga delar av inkassohanteringen, både i och utanför domstol. Det innebär att du kommer spara tid och pengar.

På EuroCredit vill vi ge dig individuella råd och en lösning som är framtagen för just ditt ärende. Vi anpassar och arbetar med inkassohantering för att möta dina behov. I vårt arbete är vi alltid tydliga och informerar om vilka åtgärder som är lämpliga att följa mot din kund, i ditt ärende.