INKASSO

  • Anpassat upplägg beroende på dina behov
  • Vi tar hand om dialogen med kund
  • Komplett inkassoavtal från 995 kr per år

Skicka fakturan till oss Vi tar hand om indrivning & dialog

INTRESSEANMÄLAN Inget bindande - Svar inom 24 timmar.
Partners & tillsyn

Effektiv Inkasso med Eurocredit

Vi är tillräckligt stora för att klara av alla olika sorters uppdrag och tillräckligt små för att vara lyhörda och anpassa oss efter våra kunders önskemål.

+46 857 930 500 info@euro.se
Lösningen
Eurocredit skapar lösningar med hållbara resultat genom smarta lösningar
Enkelt & Smidigt
Det är enkelt att arbeta med Eurocredit inom området för Inkasso.
Behåll Kundrelationen
Våra erfarna handläggare säkerställer dialogen med gäldenär och hittar bästa lösningen
2000+ Vi hjälper över 2000 företag idag
1988 Erfaret bolag sedan 1988

Priser & upplägg

Prova ett ärende

Kom i gång direkt

Anlita oss för en trygg och säker hantering av dina förfallna fordringar

Vanligaste

Löpande ärenden

Från 150 kr per ärende

När en faktura förfallit tar vi upp processen. Mejla över fakturan och vi löser resten.

Anpassat erbjudande

Gratis offert

För större samarbeten skräddarsyr vi ett anpassat erbjudande.

Vi hanterar inkasso & ser till att ni får betalt

Vi är tillräckligt stora för att klara av alla olika uppdrag och tillräckligt små för att vara lyhörda och anpassa oss efter våra kunders önskemål.

Erfarenhet sedan 1988

Vi är ett erfaret bolag med 20 år i branschen vilket ger oss både djup och bred kunskap för effektiv handläggning av att utföra inkassokrav. Vi är flexibla och lyhörda och anpassar våra lösningar efter era möjligheter.

Prisvärda lösningar

Eurocredit bedriver en kostnadseffektiv verksamhet vilket gör att vi också kan erbjuda riktigt bra priser för våra tjänster.

Skicka till inkasso

När det är dags att skicka faktura till inkasso tar vi över processen. Det brukar också påskynda processen när ett erfaret bolag är med i bilden som skickar vidare ärendet. Läs mer här.

INKASSO – BRA VILLKOR OCH PRISVÄRDA LÖSNINGAR

Har du problem med att få betalt för dina fakturor, kan du ta hjälp av ett inkassobolag. Med hög kompetens, effektiva rutiner och personlig service hjälper vi dig att korta ned dina kredittider. När du väljer Eurocredit som samarbetspartner får du möjlighet att ägna mer tid åt din kärnverksamhet. Vi är idag verksamma inom alla branscher och företräder såväl börsnoterade företag som mindre enskilda firmor.

Vi på Eurocredit har lång erfarenhet av att hjälpa företag att få betalt. Vi har tillstånd av Datainspektionen att bedriva verksamhet i Sverige och av Finanstilsynet att bedriva verksamhet för inkasso i Norge. När man tillämpar inkasso för att betalning ska ske, så kan du genom samarbete med Eurocredit säkerställa att du behåller en god kundrelationen. Genom att erbjuda hög kvalitet och engagemang i kundkontakten, kan vi lova att vi på Eurocredit är ett bolag som sticker ut.

Målet är ett långsiktigt samarbete som ökar din lönsamhet, därför har vi ett mycket prisvärt erbjudande där kostnaden för inkassoärenden från 150 kronor per ärende vid löpande uppdrag.

Fördelar med att ta hjälp av ett inkassobolag som Eurocredit:
– Det är smidigt och går snabbt att komma igång.
– Anpassat upplägg beroende på dina behov.
– Vi som inkassobolag tar hand om indrivning och dialog med din kund.
– Vi erbjuder komplett avtal för inkasso från 995 kr per år.
– Inget bindande och du får svar inom 24 h.

Jag vill bli kontaktad

Kontakta oss på Eurocredit via telefon +46 857 930 500 eller mail, du väljer vad som passar dig bäst.
Eurocredit har öppet mån-fre 10:00-12:30.






    Vanliga frågor om Inkasso

    Förfallna fordringar behöver inte vara jobbiga eller svåra att få bukt med. Genom att samarbeta med Eurocredit kan ni snabbt och enkelt säkerställa att förfallna fordringar som inte betalats trots påminnelser genom brev och även ibland via telefon hanteras på ett kvalitativt och professionellt sätt och blir betalda. Vår tjänst är mycket prisvärd och vi kan snabbt vara igång och hjälpa er. Det finns inga begränsningar i hur många ärenden det handlar om utan det väljer du helt själv samt att det inte finns några hakar. Tillsammans med er så skapar vi den bästa processen som passar just er och era kunder. Eurocredit tar ett helhetsansvar för dina ärenden och vi gör allt vi kan för att upprätthålla en bra relation till gäldenären, alla parter skall vara nöjda. Avräkning och rapportering tillbaka till er sker dagligen utan fördröjning.

    Vi bedriver verksamhet i Sverige (Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Helsingborg) och Norge.

    Hur fungerar det?

    Inkassokrav kommer inte från KronofogdenHar ett ärende påbörjats är det för att en skuld inte är reglerad och förfallen samt att påminnelserna inte blivit betalda. Vid detta laget bör man ha kontaktat företaget som skickar ut eventuellt felaktiga fakturor eller betalt. En vanlig missuppfattning är att dessa kommer från Kronofogden, när de egentligen kommer in från privata företag.

    Vad säger lagen (IkL)?

    När man ämnar att få en faktura betald gäller vissa regler gällande avgifter och hur man får uttrycka sig som borgenär. Denna reglerar också vad som händer om ärendet är felaktigt hanterat. Läs mer på IkL på Datainspektionen.

    Vad händer när ett ärende påbörjats?

    Initialt händer inte mycket mer än att du får onödiga tilläggsavgifter på slutbeloppet. Går ärendet vidare till Kronofogden riskerar man en betalningsanmärkning som i sin tur kan försvåra banklån i framtiden.

    Hur påbörjar jag ett ärende?

    Man behöver ett inkassoföretag som är godkända för att bedriva ärenden vidare och i förlängningen även koppla in Kronofogden. Viktigt att tänka på är att Eurocredit kan hjälpa både privatpersoner och företag.

    Vad innebär en betalningsanmärkning?

    Man kommer få en betalningsanmärkning när skulden inte betalas tid. I din kreditupplysning kommer man också se denna. En betalningsanmärkning ä ett samlingsord för olika former av anmärkningar som uppstår när betalning inte är tillhanda. Läs mer om betalningsanmärkningar på Kronofogden.

    Hur fungerar en avbetalningsplan?

    En avbetalningsplan ska tillsammans med den som bedriver ärendet göras upp individuellt. I vanlig sed är det i båda parters intresse att få skulden reglerad i rimlig tid och utan allt för stora påföljder. Föreslår man en avbetalningsplan går det ofta igenom. En skuld till skatteverket eller annan myndighet tas direkt upp med dem.

    Har du fått ett felaktigt kravbrev?

    Är det så att du anser att kravet är fel kan man alltid bestrida fakturan. Då pausas ärendet tills parterna är överens.

    Hur bestrider jag fakturan?

    Anser du att det är felaktigt ärende bör du inom den period kravet avser bestrida fakturan. Du bör när du bestrider förklara vad det är du bestrider och vad som också är felaktigt. Är det en faktura eller ett företag du inte alls känner igen bör du först kontrollera att kravet är skickat till rätt person och därefter leta upp om det är ett känt “blufföretag” som försöker. Du skickar tillbaka det faktum att du bestrider till samma avsändare som skickat fakturan till dig.
    För fler generella frågor rekommenderar vi som vanligt Datainspektionen. När ni behöver hjälp med er inkasso kontaktar ni Eurocredit. Anmärk att ni också kan sälja förfallna fakturor, läs mer om det här

    Vad är ett inkassokrav?

    Du som inte betalar din faktura i tid kan få ett inkassokrav. Vanligtvis skickas först påminnelser. Om du ändå inte betalar kan du få ett krav. Det innebär att vi på EuroCredit driver in skulden.

    Vad händer om man hamnar i inkasso?

    När du varken betalar eller bestrider ett inkassokrav går ärendet vidare till Kronofogden. Vi som inkassoföretag ansöker då om ett betalningsföreläggande och om du inte bestrider kravet hos kronofogden heller, kommer skulden att bekräftas med ett utslag.

    Vad är inkasso?

    Det är en åtgärd från en part (företag) riktad mot en annan part (kund) för att få en skuld betald.

    När försvinner inkasso?

    En fordran preskriberas efter 10 år. Det innebär att man inte kan längre driva in en skuld efter att preskriptionstiden gått ut. Preskriptionstiden kan däremot avbrytas genom att bolaget skickar ut ett skriftligt krav eller en påminnelse till dig.

    Vad innebär God inkassosed?

    Vi på Eurocredit arbetar alltid enligt god inkassosed. Det innebär att:
    Det framgår tydligt för kunden vad kravet gäller
    Att kundens identitet är kontrollerad
    Att invändningar utreds enligt företagets utredningsskyldighet