INKASSO MED 100% AV
KAPITALET TILLBAKA TILL ER

PRISVÄRT OCH SVÅRSLAGET ERBJUDANDE
  • Anpassat upplägg beroende på dina behov
  • Vi tar hand om dialogen med kund
  • 1-10 ärenden per år: 190kr | 1-25 ärenden per år: 390kr
  • 1-50 ärenden per år: 890kr | 1-100 ärenden per år: 1690kr

Skicka fakturan till oss Vi tar hand om indrivning & dialog Du behåller 100%

INTRESSEANMÄLAN Inget bindande - Svar inom 24 timmar.
Partners & tillsyn

Referenser & omdömen

Vi är tillräckligt stora för att klara av alla olika sorters uppdrag och tillräckligt små för att vara lyhörda och anpassa oss efter våra kunders önskemål.

Helena, Försäljningschef

08-579 305 00 helena@euro.se
Nils Fridlund, Konferens
Det händer att fakturor förfaller och betalning dröjer. Vi tycker det är skönt att inte behöva påminna kunderna själva utan behålla vår relation till våra kunder.
Karin Malmgren, Fotograf
Kontakten är fin med Eurocredit och vi har hittat en lösning som passar min byrå som nu växer. Rekommenderas varmt!
Peter Boson, Hantverkare
Prisvärda och pålitlig partner vi rekommenderar starkt. Vi har bra kontakt och får snabbt rådgivning.
2000+ Vi hjälper över 2000 företag idag
1988 Erfaret bolag sedan 1988

Priser & upplägg

Prova ett ärende

Gratis

Prova en första faktura utan förbindelser och helt utan kostnad.

Vanligaste

Löpande ärenden

180 kr per ärende

När en faktura förfallit tar vi upp processen. Mejla över fakturan och vi löser resten.

Anpassat erbjudande

Gratis offert

För större samarbeten skräddarsyr vi ett anpassat erbjudande.

Vi hanterar inkasso & ser till att ni får betalt

Vi är tillräckligt stora för att klara av alla olika uppdrag och tillräckligt små för att vara lyhörda och anpassa oss efter våra kunders önskemål.

Erfarenhet sedan 1988

Vi är ett erfaret bolag med 20 år i branschen vilket ger oss både djup och bred kunskap för effektiv handläggning av att utföra inkassokrav. Vi är flexibla och lyhörda och anpassar våra lösningar efter era möjligheter.

Prisvärda lösningar

Eurocredit bedriver en kostnadseffektiv verksamhet vilket gör att vi också kan erbjuda riktigt bra priser för våra tjänster.

Skicka till inkasso

När det är dags att skicka faktura till inkasso tar vi över processen. Det brukar också påskynda processen när ett erfaret bolag är med i bilden som skickar vidare ärendet. Läs mer här.

Mycket bra villkor och prisvärda lösningar

Har du problem med att få betalt för dina fakturor? Med hög kompetens, effektiva rutiner och personlig service hjälper vi dig att korta ned dina kredittider. Med Eurocredit som samarbetspartner får du möjlighet att ägna mer tid åt din kärnverksamhet. Vi är idag verksamma inom alla branscher och företräder såväl börsnoterade företag som mindre enskilda firmor. Eurocredit AB hjälper företag att få betalt. Vi har tillstånd av Datainspektionen att bedriva Nordisk verksamhet via egna dotterbolag i Norge, Finland och Danmark. För resten av världen har vi auktoriserade samarbetspartners som tillsammans med Eurocredit kan hjälpa just ditt företag att bli lönsamt. När man tillämpar inkasso för att betalning skall ske så kan du genom samarbete med Eurocredit säkerställa att du behåller kundrelationen. Genom att erbjuda hög kvalitet och engagemang i kundkontakten så kan vi lova att Eurocredit är ett inkassobolag som sticker ut.

Jag vill bli kontaktad

Kontakta oss på Eurocredit via telefon, mail eller chatt, du väljer vad som passar dig bäst
Eurocredit har öppet mån-tors 08.30-17.00 samt fredag 08:30-16:00





Helena Garp Sjöberg Försäljningschef

Svar på några vanliga frågor om inkasso

Förfallna fordringar behöver inte vara jobbiga eller svåra att få bukt med. Genom att samarbeta med Eurocredit kan ni snabbt och enkelt säkerställa att förfallna fordringar som inte betalats trots påminnelser genom brev och även ibland via telefon hanteras på ett kvalitativt och professionellt sätt och blir betalda. Vår tjänst är mycket prisvärd och vi kan snabbt vara igång och hjälpa er. Det finns inga begränsningar i hur många ärenden det handlar om utan det väljer du helt själv samt att det inte finns några hakar. Tillsammans med er så skapar vi den bästa processen som passar just er och era kunder. Eurocredit tar ett helhetsansvar för dina ärenden och vi gör allt vi kan för att upprätthålla en bra relation till gäldenären, alla parter skall vara nöjda. Avräkning och rapportering tillbaka till er sker dagligen utan fördröjning.

Vi bedriver verksamhet i Sverige (Stockholm), Danmark, Finland och Norge.

Hur fungerar det?

Inkassokrav kommer inte från KronofogdenHar ett ärende påbörjats är det för att en skuld inte är reglerad och förfallen samt att påminnelserna inte blivit betalda. Vid detta laget bör man ha kontaktat företaget som skickar ut eventuellt felaktiga fakturor eller betalt. En vanlig missuppfattning är att dessa kommer från Kronofogden, när de egentligen kommer från privata företag.

 

Vad säger lagen (IkL)?

När man ämnar att få en faktura betald gäller vissa regler gällande avgifter och hur man får uttrycka sig som borgenär. Denna reglerar också vad som händer om ärendet är felaktigt hanterat. Läs mer på IkL på Datainspektionen.

Vad händer när ett ärende påbörjats?

Initialt händer inte mycket mer än att du får onödiga tilläggsavgifter på slutbeloppet. Går ärendet vidare till Kronofogden riskerar man en betalningsanmärkning som i sin tur kan försvåra banklån i framtiden.

Hur påbörjar jag ett ärende?

Man behöver ett inkassoföretag som är godkända för att bedriva ärenden vidare och i förlängningen även koppla in Kronofogden. Viktigt att tänka på är att Eurocredit kan hjälpa både privatpersoner och företag.

Vad innebär en betalningsanmärkning?

Man får en betalningsanmärkning när man inte betalat sin skuld i tid. I din kreditupplysning kommer man också se denna. En betalningsanmärkning ä ett samlingsord för olika former av anmärkningar som uppstår när betalning inte är tillhanda. Läs mer om betalningsanmärkningar på Kronofogden.

Hur fungerar en avbetalningsplan?

En avbetalningsplan ska tillsammans med den som bedriver ärendet göras upp individuellt. I vanlig sed är det i båda parters intresse att få skulden reglerad i rimlig tid och utan allt för stora påföljder. Föreslår man en avbetalningsplan går det ofta igenom. En skuld till skatteverket eller annan myndighet tas direkt upp med dem.

Har du fått ett felaktigt kravbrev?

Är det så att du anser att kravet är fel kan man alltid bestrida fakturan. Då pausas ärendet tills parterna är överens.

Hur bestrider jag fakturan?

Anser du att det är felaktigt ärende bör du inom den period kravet avser bestrida fakturan. Du bör när du bestrider förklara vad det är du bestrider och vad som också är felaktigt. Är det en faktura eller ett företag du inte alls känner igen bör du först kontrollera att kravet är skickat till rätt person och därefter leta upp om det är ett känt ”blufföretag” som försöker. Du skickar tillbaka det faktum att du bestrider till samma avsänder som skickade fakturan till dig.

För fler generella frågor rekommenderar vi som vanligt Datainspektionen. När ni behöver hjälp med er inkasso kontaktar ni Eurocredit.